Ufrivillig barnløshed

Når du har PCOS, kan en af de svære følger være ufrivillig barnløshed. Det kan være for en periode eller resten af livet. Uanset hvad kan det være svært at se gravide kvinder på gaden, være glad på gravide veninders vegne og holde tanken ud om et liv uden børn. Det er helt naturligt at være ked af, at ikke kunne få sit største ønske opfyldt. Og der kan følge mange tanker med: ”Hvad skal vi fylde vores liv ud med, hvis vi ikke får børn? ”, ”Skal og kan vi adoptere et barn? ”, eller ”Skal jeg forlade min mand, så han har mulighed for at få ønsket om børn opfyldt, når jeg nu ikke kan give ham dem? ”. Familie og venner, der ikke selv har stået i den situation, kan måske have svært ved at forstå dine tanker og ked-af-det-hed. Men det er vigtigt at få talt med nogen om de tanker og den sorg, man kan bære rundt på, når man er ufrivillig barnløs.

Der er hjælp at hente…

Der er hjælp at hente, og der kan være rigtig gode behandlingsmuligheder for kvinder med PCOS. Læs mere om mulighederne for fertilitetsbehandling her.

Hvis du er ufrivillig barnløs, kan du hente hjælp og støtte hos Landsforeningen for Ufrivilligt Barnløse. Du finder deres hjemmeside her.