Fagpanel

Vores fagpanel hjælper os med at formidle det rigtige til jer. Fagpanelet består af de førende eksperter i Danmark, der til daglig arbejder med kvinder med PCO/PCOS.

Hvert medlem af fagpanelet holder et foredrag om året for foreningens medlemmer. Dvs. at PCO-foreningen hver anden måned udbyder et foredrag med en gynækolog, læge, forsker eller diætist, der har en særlig viden om PCO/PCOS. Læs mere om foredragene her.

Derudover mødes fagpanelet med PCO-foreningens bestyrelse to gange om året for at fremlægge og diskutere ny forskning og viden på området.

PCO-foreningens fagpanel består af:

Dorte Glintborg

Har udgivet sin doktorafhandling om PCOS i 2016 med titlen ”Endocrine and metabolic characteristics in polycystic ovary syndrome” og har været med til at udvikle retningslinjer for udredning og behandling af kvinder med PCO. Dorte Glintborg har sin daglige gang på PCOS-klinikken på OUH.

Svend Lindenberg

Er uddannet gynækolog og har siden 1979 arbejdet med fertilitet. Svend Lindenberg er en af de læger i Skandinavien med længst erfaring i fertilitetsbehandling og er leder på Copenhagen Fertility Center, der er Danmarks største fertilitetsklinik.

Eva-Andrea Eriksen

Er psykolog fra Københavns Universitet, kognitiv coach, foredragsholder og stifter af firmaet GetBetterNow. Eva-Andrea Eriksen, der selv har PCO, underviser i mestring af PCO, selvudvikling, coaching, meditation og mindfulness.

Ida Vanman

Er sundhedsekspert med en kandidatgrad i folkesundhedsvidenskab, uddannet projektleder og kognitiv coach. Ida Vanman rådgiver som selvstændig sundhedskonsulent om mestring af kroniske lidelser og trivselsproblematikker som angst, selvværd og stress.

I løbet af 2018 tæller fagpanelet højst sandsynligt også:

Bjarne Stigsby (Speciallæge i gynækologi og obstetrik, ejer af Gynækologisk Klinik Taastrup og forfatter til Spis dig gravid m.fl. ), Ida Lysdahl Fahrenholtz (BA i Ernæring og Sundhed, og kostvejleder i Kost Klinikken Immanuel ) og Majbritt L. Engell (BA i Ernæring og Sundhed, og forfatter til Spis dig i balance m.fl.).